Nasze projekty realizujemy w oparciu o współpracę z czołowymi orkiestrami symfonicznymi i zespołami klasycznymi takimi jak:
 
 

Sinfonia Varsovia

W 1984 roku, na zaproszenie Waldemara Dąbrowskiego, dyrektora naczelnego Centrum Sztuki Studio 
im. St. I. Witkiewicza w Warszawie oraz Franciszka Wybrańczyka, dyrektora Polskiej Orkiestry Kameralnej, 
na występy w Polsce w charakterze solisty i dyrygenta przybył legendarny skrzypek Yehudi Menuhin. By sprostać wymaganiom repertuaru, orkiestra zaprosiła do współpracy wybitnych muzyków z całego kraju. Pierwsze koncerty zespołu dyrygowanego przez Menuhina spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności i uznaniem krytyków, a Menuhin przyjął propozycję dyrekcji objęcia funkcji pierwszego gościnnego dyrygenta nowo powstałej orkiestry Sinfonia Varsovia.

Sinfonia Varsovia występuje w najbardziej prestiżowych salach koncertowych oraz na najważniejszych festiwalach, współpracując ze światowej sławy dyrygentami i solistami. Zespół zrealizował wiele nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych - dyskografia liczy ponad 270 płyt uhonorowanych prestiżowymi nagrodami. W 1997 roku dyrektorem muzycznym, a w 2003 roku dyrektorem artystycznym orkiestry został prof. Krzysztof Penderecki. 
Organizatorem Orkiestry Sinfonia Varsovia jest Miasto Stołeczne Warszawa. W 2015 roku w obecności pani Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz - Waltz, architekt Thomas Pucher i dyrektor Orkiestry Janusz Marynowski podpisali umowę na projekt wykonania dokumentacji projektowej nowej sali koncertowej Sinfonii Varsovii i zagospodarowania architektonicznego nieruchomości przy ul. Grochowskiej 272.

www.sinfoniavarsovia.org

 
 

Orkiestra Akademii Beethovenowskiej

Jeden z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia. Tworzą go pasjonaci - najwybitniejsi studenci i absolwenci europejskich wyższych szkół muzycznych, m.in.; Akademia Muzyczna w Krakowie, Hochschule Für Musik Und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, Hochschule für Musik w Karlsruhe, Royal Music Conservatoire w Brukseli, Conservatoire International de Musique w Paryżu oraz Universität für Musik und darstellende Kunst w Grazu.  Zespół rozpoczął działalność w 2003 roku, po sukcesach na 53 festiwalu Jünger Künstler Bayreuth.

W 2005 roku, za sprawą Prezes Elżbiety Pendereckiej, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, zadebiutowała podczas IX Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena w Warszawie,  gromadząc wyśmienite recenzje oraz otrzymując wiele zaproszeń do udziału w prestiżowych festiwalach w kraju i za granicą.

www.akademiabeethovenowska.pl

 
 

Orkiestra Instytytu Rozwoju Kultury Polskiej

Orkiestra Instytytu Rozwoju Kultury Polskiej to założona w 2015 orkiestra złożona z doświadczonych muzyków działających dotąd np. w Filharmonii Krakowskiej, OAB, Filharmonii Podkarpackiej, Opery Krakowskiej czy NOSPR. Została powołana w celu promocji kompozytora M.K.I Poniatowskiego. Inaugurację działalności rozpoczęła  światową premierą orkiestrowej wersji Mszy F dur tego kompozytora.

 
 

Elbląska Orkiestra Kameralna

Elbląska Orkiestra Kameralna istnieje od 2007 roku. Muzykami Orkiestry są młodzi i utalentowani absolwenci gdańskiej Akademii Muzycznej, w dużej części zaczynający edukację w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych w Elblągu – laureaci wielu konkursów solowych i kameralnych. Szefem artystycznym Orkiestry jest Marek Moś – dyrygent i kameralista. Współpracujący z elbląskimi kameralistami dyrygenci i soliści, to artyści uznani w kraju oraz za granicą, m.in.: Jerzy Maksymiuk, Marek Moś, Kai Bumann, Michał Nesterowicz, José Maria Florêncio, Massimiliano Caldi, Soyoung Yoon, Agata Szymczewska, Piotr Pławner, Erzhan Kulibaev, Łukasz Długosz. Repertuar Elbląskiej Orkiestry Kameralnej obejmuje utwory klasyczne i współczesne, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej. Orkiestra jest wielkim miłośnikiem muzyki polskiej, czego dowodem jest organizowany cyklicznie Festiwal „Muzyka polska na Żuławach”. Jego niekwestionowanym atutem jest repertuar – wielkie dzieła polskiej kameralistyki inspirowane rodzimym folklorem, prezentowane w pięknych wnętrzach gotyckich kościołów.

Wszechstronność muzyków pozwala realizować koncerty również spoza obszaru muzyki klasycznej. Elbląska Orkiestra Kameralna znana jest ze współpracy z artystami reprezentującymi różne gatunki muzyczne, takimi jak: Leszek Możdżer, Motion Trio, Atom String Quartet, Grzegorz Turnau, Dorota i Henryk Miśkiewicz, Jagodziński Trio, Adam Sztaba, Krzesimir Dębski czy grupa Raz Dwa Trzy. Zespół angażowany był przy realizacji wielu wydarzeń muzycznych, m.in. w 22. edycję Festiwalu Muzyki Klasycznej w Azkoitii (Hiszpania), Festiwalu Muzyki Klasycznej w San Sebastian (Hiszpania), obchodach 70. Rocznicy Powstania w Getcie Warszawskim w Berlinie oraz trzech prawykonaniach – kompozycji multimedialnej z elementami performance na głos, wiolonczelę elektryczną, smyczki, media elektroniczne audio i video pt. „Muzyka Form Przestrzennych” Cezarego Duchnowskiego, utworze pt. „Preludium i Fuga na orkiestrę smyczkową” dedykowanym Orkiestrze przez Leszka Możdżera oraz „Rhythm Games” Mikołaja Majkusiaka. Za swą działalność artystyczną Elbląska Orkiestra Kameralna została uhonorowana Nagrodą Prezydenta Miasta Elbląga (2008 i 2009) i Nagrodą Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego (2010). Elbląska Orkiestra Kameralna otrzymała także tytuł Kreatora Kultury (2015).

 
 

Sinfonietta Silesiana

Sinfonietta Silesiana założona w roku 2005 przez Sebastiana Perłowskiego, z którą w jubileuszowym Roku Mozartowskim realizował cykl wykonań najwspanialszych dzieł Mozarta. Reaktywowana w roku 2011 realizuje projekty nie tylko muzyki klasycznej.

 
 

Polish Brass

Zespół Polish Brass to: 5 trąbek, 4 waltornie, 4 puzony, 2 tuby, 3 perkusje. Zespół pragnie nawiązywać do znanych dużych zespołów brasowych z Europy i świata takich jak German Brass, London Brass czy Spain Brass.

Tak duża obsada instrumentalna pozwala wykonywać muzykę różnego rodzaju od kanonów muzyki barokowej, przez klasykę, romantyzm do muzyki współczesnej pisanej specjalnie na takie składy przez takich kompozytorów jak Urlich Nels czy Eric Ewazen.

Zespół doskonale brzmi grając zarówno muzykę klasyczną jak i rozrywkową. Pełny skład oraz pozwalają wykonywać bez problemu muzykę big-bandową. Takie kompozycje jak Take the ’a’ Train, St. Louis Blues czy Pink Panther wsparte na rozszerzonej sekcji perkusji dają oszołamiające wrażenie akustyczne.

 
 

Chór Polskiego Radia

Chór Polskiego Radia założony został przez Jerzego Gerta w październiku 1948 roku. Od blisko 70 lat swojej działalności zespół wykonuje repertuar obejmujący zarówno muzykę a cappella, jak i formy wokalno-instrumentalne. Poza działalnością koncertową Chór Polskiego Radia dokonuje nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia, a także nagrań płytowych dla polskich i zagranicznych firm fonograficznych.

Udziałem Chóru Polskiego Radia są prawykonania dzieł najwybitniejszych, współczesnych kompozytorów polskich, między innymi Witolda Lutosławskiego, Henryka Mikołaja Góreckiego, Krzysztofa Pendereckiego czy Wojciecha Kilara. Zespół brał udział w licznych festiwalach w kraju i za granicą prezentując się podczas takich wydarzeń jak Wratislavia Cantans, Festiwal Ludwiga van Beethovena, Warszawska Jesień, Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, Festiwal Misteria Paschalia, Festiwal Sacrum Profanum, Festiwal Muzyki K. Pendereckiego Münster, Schleswig Holstein Musik Festival, Rossini Opera Festival, Edinburgh International Festival. Chór Polskiego Radia współpracuje stale z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach oraz Polską Orkiestrą Radiową. Do marca 2012 roku zespół działał w strukturach Polskiego Radia S.A. Do marca 2012 roku zespół działał w strukturach Polskiego Radia S.A. W październiku 2012 roku podpisana została umowa pomiędzy Polskim Radiem S.A. a Fundacją Rozwoju Sztuki Sonoris, na mocy której marka Chóru Polskiego Radia – jej kontynuacja oraz dalszy rozwój – powierzone zostały Fundacji. Zarząd Polskiego Radia S.A. zapewnił Chórowi Polskiego Radia długookresowe wsparcie na rzecz realizowania misji radia publicznego w zakresie kultywowania i upowszechniania polskiej kultury muzycznej w kontekście dziedzictwa światowego.

 
 

Kwartet Manus

Kwartet smyczkowy Manus powstał z inicjatywy absolwentów Akademii Muzycznej w Krakowie. Członkowie zespołu to również muzycy Orkiestry Akademii Beethovenowskiej – najmłodszej profesjonalnej orkiestry w Polsce. Wraz z nią brali udział w licznych festiwalach (m. in. Festiwalu im. Ludwiga van Beethovena, Festiwalu Young Euro Classic w Berlinie), kursach orkiestrowych, nagraniach płytowych oraz tournée zagranicznych, koncertując z najlepszymi dyrygentami i solistami na świecie.

W 2011 roku muzycy postanowili założyć zespół kameralny, który współtworzą wraz z wybitnym krakowskim pianistą Ireneuszem Boczkiem.

Muzycy z pasją poświęcają się wspólnej pracy nad utworami muzyki klasycznej, filmowej i rozrywkowej. Mają ogromne doświadczenie w tworzeniu autorskich cyklów koncertowych oraz komponowaniu oprawy muzycznej uroczystości, każdorazowo dostosowanej do indywidualnych potrzeb klienta.